May 23, 2008

Digital Painting: Tatoo


Hello folks! Sorry for taking so long to update! Been working like a horse!! This is a detail of my newest digital painting. Hope you like it! Cheers!!

16 comments:

Juampa said...

Ricardo!!

This is sooooo great!! I love the colour and the texture of the tatoo.

you�re great dude!!

Carolsc said...

hehehe Cool ;]
stressed week?
I can't take it any more, damn project. It sucks.
But great tattoo job. Like the colors too...although I think you should have taken off the bikini.
LOL...
Kisses

Joern said...

... as if Mr. Guimaraes never did anything else ... ;) Digital painting is yours my friend! The texture of the tatoo and the skin is cool. And carolsc is right: next time without bikini :))

bog_art said...

Thanks for all your kind words my friend.. I think we both understand the South American forests very well.. You have a lovely work here my friend!.. the render of the tatto is awesome.. and also the shadows.. I agree with Carolsc and Joern about the bikini topic.. haha

CEREAL KILLER said...

amazing.....
i really got shocked by your stuff ´round here.....
GREAT

don pablo said...

hola ricardo excelentes tus dibujos e ilustraciones!!! un gusto pasar por aca

David Colman said...

and tattoos on skin are so hard to pull off and make them look convincing...and actually part of the model/subject....well done!!!

Ricardo Guimaraes said...

Hello Friends.

Juan: Thanks my friend!! You're also great!

Carol, Joern and Bog: All right, all right, I got it. Next time without bikini! Hahaha...

Cereal Killer: Thanks dude!

Don Pablo: Thanks, and please, come back!!

David: thanks a lot!! It was really hard to make the tatoo. I'm glad you liked it!

bog_art said...

Haha.. great!.. I was about to say, did you use a reference to do it?..

PS: if I could, I will have a Wacom attached in my neck too.. lol

Caroline Cruz said...

Ricardo...fiz o blog.
Pronto, estou sujeita a qlqr comparação com fred e cia.
Tem pourra nenhuma postada (como eu já disse que não teria).
Hum.
E agora? ;P

Carol Cruz said...

You should always make a rated-R version of your paintings...
LOL
And Ricardo, been a while since you posted! haha! I'll be watching you now, glad to be that big pain in the butt! :)
Kisses!

bog_art said...

Thanks for those words in my blog my friend.. We are waiting to see more of your great work here..

Mahou Setun López said...

Uhhhh this tatoo has movement, is incredible. Very good work

Nacho Molina said...

que bueno volver a pasarme por aqui Ricardo... ¿podremos ver la obra entera?
Saludos!!

Juampa said...

Hi amigo!!

How may more time will you torment us waiting for new stuff?? ;)
I wish to see more of your fantastic and inspirating art.

So...Come on!! ;)

javieth said...

wonderful blog!!! i really like the tatoo because i think they are a kind of art. they usually represent a part of ourselves. absolutely beautiful. In fact my boyfriend say a good tatoo and to
buy viagra is a great idea. I support his idea.